CATEGORII
Pentru Artere   
Pentru Articulatii   
Pentru Bila   
Pentru Caile respiratorii   
Pentru Cap   
Pentru Coloana vertebrala   
Pentru Colon   
Pentru Corp   
Pentru Creier   
Pentru Ficat   
Pentru Gat   
Pentru Gura   
Pentru Inima   
Pentru Intestin   
Pentru Membre inferioare   
Pentru Nas   
Pentru Ochi   
Pentru Organe genitale   
Pentru Pancreas   
Pentru Piele   
Pentru Plamani   
Pentru Prostata   
Pentru Rinichi   
Pentru Sistemul Circulator   
Pentru Sistemul Osos   
Pentru Stomac   
Pentru Tract respirator   
Pentru Ureche   
Pentru Vezica urinara   
Home » Tratamente naturiste » Dureri de spate » Coloana vertebrala

Dureri de spate - noi abordari terapeutice

Desi au o actiune ceva mai lenta decit medicamentele  , plantele pot inlocui antiinflamatoriile clasice . Avantajul il reprezinta , fara indoiala , lipsa totala a efctelor secundare .

Coada calului : are efect remineralizant  , ajuta la repararea cartilajelor si a leziunilor musculare , reduce inflamatia si durerea . Luati zilnic 15-20 de picaturi de tinctura diluate intr-un pahar cu apa.

Salcie : are proprietati antiinflamatorii si analgezice .Luati 20 picaturi de tinctura de trei ori pe zi  ( sau sub forma de capsule cu pudra vegetala potrivit prospectului fabricantului ) .

Varza : striviti usor citeva frunze , puneti-le pe zonele dureroase si aplicati deasupra lor un bandaj .Schimbati-l dupa 8 ore .

Factori declansatori si agravanti :

     - patologii osoase generalizate sau locale ale discurilor intervertebrale ori ale ligamentelor spinale . Osteoartrita , hernia de disc  sau osteoporoza apar in special la persoanele trecute de virsta mijlocie , avind un caracter cronic .

     - deformari vertebrale de la nasere .

     - afectiuni degenerative  ( artroze , anchiloze , etc ) .

     - pozitii defectuoase ale coloanei in activitati curente ( sofat , stat in banca sau la birou , somn,etc. ).

     - practicarea unor sporturi intr-o maniera excesiva  si exercitiile fizice facute fara o incalzire prealabila pot genera crize .

     - lovituri locale ,  accidente .

     - atrofierea muschilor abdominali .

     - ridicarea si caratul de obiecte prea grele , rasucirile bruste .

     - contracturi musculare prost tratate sau chiar neglijate .

     - sarcina si maternitatea .

     - fluctuatiile hormonale . In timpul menstruatiei de pilda , numeroase femei se pling de dureri de sale , ce apar ca urmare a congestiei pelviene .

     - frigul ori modificari de temperatura majore  si rapide pot contribui la declansarea suferintei .

     - surmenaj , anxietate , obezitate .

Masuri preventive :

     - practicati cu regularitate , insa la intensitate moderata , o activitate fizica . Sporturile de performanta sunt generatoare de lombalgii . Sedentarismul poate fi un important factor declansator al durerilor de spate . Nu uitati sa va incalziti inainte de a face miscare efectuind citeva intinderi usoare .

     - puneti ceasul sa sune cu citeva minute inainte de ora preconizata si zaboviti in pat pentru a va dezmorti coloana .

     - flexati genunchii atunci cind ridicati un obiect  . Evitati sa carati greutati prea mari . Ghiozdanul e bine sa nu depaseasca 3 kg .

     - corectati-va pozitia atunci cind stati pe scaun . Nu uitati sa va destindeti din cind in cind . Ridicati-va de la birou si faceti citeva miscari o dat la fiecare jumatate de ora . Asigurati-va ca ecranul calculatorului este situat la o inaltime potrivita . Tineti ambele talpi pe podea  si nu stati picior peste picior , deoarece astfel ingreunati circulatia singelui , iar coloana nu va fi dreapta .

      - cind vorbiti la telefon tineti telefonul cu mina , nu intre umar si ureche .

     - daca aveti obiceiul sa dormiti pe burta , asigurati-va ca salteaua nu are denivelari  si incercati sa nu folositi perna . Daca totusi tineti la aceasta , puneti-o mai degraba sub abdomen  decit sub cap .Daca dormiti pe spate sau pe o parte , salteaua trebuie sa fie mai moale .  Pozitia cu genunchii la piept este buna  , cu conditia sa nu indoiti prea tare zona lombara . Perna sa nu fie prea voluminoasa .

 


Acest articol a fost vizitat de 1796 ori