CATEGORII
Pentru Artere   
Pentru Articulatii   
Pentru Bila   
Pentru Caile respiratorii   
Pentru Cap   
Pentru Coloana vertebrala   
Pentru Colon   
Pentru Corp   
Pentru Creier   
Pentru Ficat   
Pentru Gat   
Pentru Gura   
Pentru Inima   
Pentru Intestin   
Pentru Membre inferioare   
Pentru Nas   
Pentru Ochi   
Pentru Organe genitale   
Pentru Pancreas   
Pentru Piele   
Pentru Plamani   
Pentru Prostata   
Pentru Rinichi   
Pentru Sistemul Circulator   
Pentru Sistemul Osos   
Pentru Stomac   
Pentru Tract respirator   
Pentru Ureche   
Pentru Vezica urinara   
Home » Tratamente naturiste » Colesterol » Inima

Influenta colesterolului asupra bunei functionari a inimii

Colesterolul este unul dintre cuvintele medicale cele mai familiare din zilele noastre. Toată lumea ştie cate "ceva" despre colesterol, dar mai ales, acesta este asociat în mintea noastră cu ceva "rău" şi "nedorit" care ne afecteaza sanatatatea. De fapt colesterolul este o substanţă ceroasa, o grasime (lipida) de care organismul nostru are nevoie pentru multe functii importante, cum ar fi producerea de noi celule, unii hormoni, vitamina D, precum şi de acizi biliari care ajuta la digestia grasimilor. Este prezent în pereţii celulelor sau membrane peste tot în organism, inclusiv la nivelul creierului, nervilor, muşchilor, pielii, ficatului, intestinelor şi inimii.

De fapt, corpurile noastre au nevoie de colesterol pentru a funcţiona în mod normal, dar prea mult colesterol poate fi daunator pentru sanatatea noastra. De ce? Colesterolul si alte grasimi nu pot fi dizolvate în sânge, ci trebuie să fie transportate la şi de la celulele de către transportatorii speciali. Colesterolul circula prin sange ataşat de o proteină. Acest pachet de colesterol-proteina ​​este numit lipoproteina. Lipoproteinele ​​sunt de mare sau joasa densitate, în funcţie de cât de mult proteinele ​​sunt în legătură cu grăsimile.

Lipoproteinele ​​cu densitate redusa (LDL) sunt operatorul de transport major de colesterol în sânge. Dacă prea mult colesterol LDL circulă în sânge, acesta se poate depune încet până în pereţii arterelor care alimentează inima si creierul. Împreună cu alte substanţe se pot forma placi, un depozit gros si tare care poate bloca arterele respective. În cazul în care arterele coronare devin ingustate sau infundate datorita depozitelor de colesterol şi grăsimi (proces numit ateroscleroza) si nu pot furniza suficient sange pentru inima, rezultatul este boala coronariana. În cazul în care aportul de sange la o parte a inimii este complet întrerupt de blocarea totală a unei artere coronare, rezultatul este un atac de cord. Acest lucru este, de obicei datorat unei închideri bruste provocate de un cheag de sânge. Lipoproteinele ​​cu densitate redusa sunt numite colesterol"rau", deoarece acesta poate provoca acumularea de colesterol şi blocarea arterelor. LDL este in cea mai mare parte compus din grăsime, cu doar o cantitate mică de proteine.

Aproximativ o treime din colesterolul din sânge este compus din lipoproteine ​​cu densitate mare (HDL). Expertii medicali cred că HDL are tendinta de a transporta colesterolul rau departe de arterele şi înapoi la ficat, unde este eliminat din organism. Unii experti cred ca HDL elimină excesul de colesterol din plachete si incetineste astfel creşterea lor. HDL este numit colesterolul "bun", pentru că ajută la prevenirea depunerii colesterolului rau în artere. Este in cea mai mare parte compus din proteine, cu doar o cantitate mică de grăsime.

Adevărul este că nu există  simptome de colesterol ridicat. Primul simptom de colesterol ridicat ar putea fi un atac de cord sau un accident vascular cerebral. Nivelul de colesterol poate fi măsurat numai prin efectuarea unui test. Nivelul de LDL trebuie să fie mai mic de 160, colesterolul total trebuie să fie mai mică de 200, iar nivelul de HDL ar trebui să fie mai mare de 35.

Ce putem face pentru a reduce nivelul de colesterol din sange?

Principala cauza a unui nivel ridicat de colesterol in sânge este consumul de prea multe grasimi, în special saturate. Grasimile saturate se gasesc in produse de origine animală, cum ar fi carnea, laptele şi alte produse lactate care contin unt, şi ouă. Unele dintre aceste alimente sunt, de asemenea, bogate in colesterol. Alimentele prajite, fast-food-urile si snack-urile au adesea o mulţime de grăsime.

Excesul de greutate şi lipsa de exercitiu fizic pot face ca nivelul colesterolului rau sa creasca şi cel al colesterolului bun sa scada. Activitatea fizica regulata poate ajuta la scadereacolesterolului  LDL (rau) şi creşterea colesterolului HDL (bun). De asemenea, si pierderea in greutate ajuta. Este necesar ca organismul să fie activ fizic minim 30 de minute in fiecare zi.

Fumatul, de asemenea, produce daune la nivelul peretilor vaselor de sânge, ducand la ruptură de plachete si atacuri de cord. Fumatul poate reduce, de asemenea, nivelul de colesterol HDL cu 15 %.

Deci, putem ajunge la concluzia că terapia principala consta in schimbarea stilului de viaţă. Aceasta include controlarea greutatii corporale, consumul de alimente sarace in grasimi saturate si colesterol, exercitiu fizic în mod regulat, renuntarea la fumat şi, în unele cazuri, consumul de mai putin alcool.

Dar, în funcţie de factorii de risc, în cazul în care o alimentatie sanatoasa si exercitiile fizice nu funcţionează după aproximativ 6 luni- pana la 1 an, medicul dumneavoastră vă poate sugera medicamente pentru a reduce nivelul colesterolului.

Alimente care mentin un nivel optim de colesterol in sange

Fibrele joaca un rol major in mentinerea sanatatii noastre, şi ne proteja de o serie de boli precum diabetul şi bolile de inimă. Ovăzul, tărâţele de ovaz şi făina de ovăz conţin un tip special de fibre solubile cunoscute sub numele de beta-glucan, care ajută la reducerea nivelului de colesterol LDL. Fibrele de ovaz sunt diferite de alte fibre in maniera in care acestea reduc nivelul de colesterol rău în timp ce nivelurile de colesterol bun rămân neschimbate. Deci, putem spune că fibrele de ovaz ajuta la reducerea riscului de boli cardiace coronariene. Proteine ​​de soia, de asemenea, protejeaza impotriva bolilor de inima si hipercolesterolemie, deoarece reduc colesterolul rau si cresc colesterolul bun. De asemenea, previn oxidarea colesterolului rău, astfel încât acesta nu se poate coagula pe peretii arteriali.

Mai multe studii au indicat faptul ca consumul de ceai verde sau negru, de asemenea, reduce concentraţia colesterolului din sânge, scade tensiunea arteriala şi inhibă coagularea sângelui şi, de asemenea, oferă protecţie împotriva bolilor cardiovasculare. Ceaiul verde este bogat în catechine în timp ce ceaiul negru contine flavone care inhiba oxidarea colesterolului rau. Ceaiul conţine de asemenea acid folic, care ajută la reducerea riscului de atac de cord si cancer. O persoană poate obţine 25% din DZR de acid folic din consumul a cinci cesti de ceai într-o zi.

Eficienţa orzului in combaterea colesterolului este mai pronunţată decât cea a ovăzului. Studiile au indicat că orzul poate reduce cu pana la 15% din nivelurile de colesterol total la persoanele cu niveluri crescute ale colesterolului. Orzul este, de asemenea, o sursă bogată de beta-glucan, care întârzie absorbţia de grăsimi şi colesterol de către intestine. Fibrele din orz leaga sărurile biliare şi, prin urmare, elimină colesterolul din organism. Cojile de Psyllium sunt, de asemenea, o sursă bogată de fibre solubile şi insolubile cunoscute pentru capacitatea de a reduce riscul de boli cardiovasculare, colesterol seric, nivelurile de LDL, trigliceride şi de apolipoproteina B. Psyllium este bogat într-o fibră cunoscut sub numele de beta-sitosterol.


Acest articol a fost vizitat de 739 ori