CATEGORII
Pentru Artere   
Pentru Articulatii   
Pentru Bila   
Pentru Caile respiratorii   
Pentru Cap   
Pentru Coloana vertebrala   
Pentru Colon   
Pentru Corp   
Pentru Creier   
Pentru Ficat   
Pentru Gat   
Pentru Gura   
Pentru Inima   
Pentru Intestin   
Pentru Membre inferioare   
Pentru Nas   
Pentru Ochi   
Pentru Organe genitale   
Pentru Pancreas   
Pentru Piele   
Pentru Plamani   
Pentru Prostata   
Pentru Rinichi   
Pentru Sistemul Circulator   
Pentru Sistemul Osos   
Pentru Stomac   
Pentru Tract respirator   
Pentru Ureche   
Pentru Vezica urinara   
Home » Tratamente naturiste » Cancer la plamani » Plamani

Lasati-va de fumat

Stiti la ce pericol va expuneti fumind ?

A te lasa de fumat nu este usor , dar nici imposibil . Milioane de oameni au reusit , singuri sau ajutindu-se prin diverse mijloace , sa renunte la acest nesanatos obicei , chiar dupa zeci de ani in care au fost sclavii tigarilor . " De maine ma las "  este propozitia cel mai des folosita  de un fumator constient  de efectele daunatoare ale viciului . Dar de la vorba la fapta ....

Motivul principal al aminarii  sau a neputintei de a invinge dependenta ?. Reducerea concentratiei din singe  a nicotinei ,  imediat  dupa intreruperea fumatului ,  provoaca manifestari dintre cele mai diverse : anxietate , dureri de cap ,depresie  , labilitate emotionala , oboseala . Ca sa puna capat acestor chinuitoare stari , ex-fumatorul ajunge sa-si aprinda din nou o tigara . Nu este cazul sa cadeti din nou in tentatie , fiti hotarit ca trebuie sa renuntati  si ve-ti reusi . Inlocuiti , daca este cazul , nicotina  din tigara cu nicotina din guma de mestecat  speciala sau din alte produse  ce au in compozitie acest drog , numai nu va dati batuti .Vointa si constientizarea pericolelor  pe care le reprezinta fumatul sunt principalii dumneavoastra aliati .

Aproape toti fumatorii stiu ca tigarile  sunt nocive ,  dar putini sunt aceia care , cu adevarat isi dau seama  cit de mare poate fi raul produs de ele .  Probabil ca o mai buna cunoastere a riscurilor  la care se expun aprinzind si fumind una dupa alta tigaretele ar fi pentru unii , suficienta , ca sa le ocoleasca in mod categoric .

Iata , pe scurt , citeva date concludente , referitoare la pericolele fumatului  , care speram , va vor ajuta  ca hotarirea de a renunta la tigari  sa fie incununata de succes .

Fumul de tigara contine peste 4000 substante chimice , dintre care 40 s-a dovedit stiintific  ca au un potential carcinogen . Nicotina , una dintre acestea , cea care da dependenta , afecteaza pe termen lung functiile cerebrale , cum ar fi memoria , emotiile sau dispozitia . Fumatul numara zeci de efecte secundare  pe termen scurt  , dintre care amintim : cresterea tensiunii arteriale , a frecventei cardiace  si scaderea temperaturii pielii( datorita vasoconstrictiei  periferice ) . Fumatorii traiesc cu cinci pina la opt ani  mai putin decit nefumatorii , sunt mai predispusi la cancer pulmonar , al cailor respiratorii , al stomacului , rinichilor , etc.De asemenea acest viciu poate duce la impotenta si infertilitate , la fragilitate imunitara . Fumatul imbolnaveste inima si arterele , predispunind la infarct , arterita si congestie cerebrala .  La femei creste riscul la osteoporoza , cancer , boli cardiovasculare  si pulmonare , favorizeaza aparitia ridurilor , iar cele ce continua sa fumeze si in timpul sarcinii au un risc foarte mare de a naste un copil cu malformatii . Tabagismul ucide aproape cinci milioane de oameni anual in intreaga lume . Sta in puterea dv sa nu va numarati niciodata printre victimile fumatului .

Trucuri pentru usurarea abstinentei

     - Alegeti o zi incepind cu care nu ve-ti mai fuma si respectati decizia , indiferent de evenimentele care au intervenit in viata dumneavoastra , sau de numarul de tigari ramase in pachet .

     - Aruncati toate tigarile pe care le mai aveti , brichetele si scrumierele .

     - Nu mincati in exces , chiar daca simtiti nevoia sa inlocuiti gestul de a va aprinde o tigara cu altul , de a rontai . Daca totusi nu rezistati tentatiei  de a ciuguli tot timpul ceva , pregatiti-va chiar de dimineata , platouri pe care puneti morcovi proaspeti , curatati de coaja si taiati felii , mere , ardei , castraveti , etc.

     - Spuneti prietenilor , colegilor de familie , ca v-ati lasat de fumat si cereti-le sa va sustina .

     - Beti multa apa si , daca este cazul , inlociuti cafeaua  si orice alte bauturi pe care obisnuiti sa le consumati in timp ce fumati  cu suc de fructe sau ceai de musetel .

     - Puneti deoparte in fiecare zi , intr-o pusculita , banii pe care i-ati fi dat pe tigari . Va ve-ti da seama dupa o perioada cit de mult fumati  si va ve-ti bucura constatind ca economiile ajung sa va cumparati un obiect la care visati de multa vreme .

     - Lipiti-va pe frigider o lista cu pericolele la care va expuneti  continuind sa fumati  si una cu beneficiile renuntarii  la acest obicei .

     - Evitati sa frecventati  locuri unde se fumeaza ( baruri , restauranta , etc )  pentru ca tentatia de a va aprinde  si dv o tigara  sa fie cit mai mica .

Guma cu continut de nicotina

Se recomanda cu precadere celor care vor sa se lase de fumat progresiv , minimalizind cit mai mult cu putinta efectele secundare ale sevrajului de nicotina .

Implica mestecare a unei gume de 2-4 mg  timp de 20-30 minute , de cite ori apare nevoia de a fuma .

In medie , tratamentul dureaza trei luni . Atentie insa la pericolul de a nu inlocui dependenta de tigara cu cea pentru guma de mestecat cu nicotina .

Hipnoza

 Se recomanda pentru fumatorii care simt ca au suficiente resurse pentru a se lasa si se grabesc sa-si cistige libertatea fata de viciu , fara sa treaca prin etapele sevrajului  si fara a se folosi de substituenti . Sedintele se deruleaza in mici grupuri sau individual . Pacientul incepe sa se relaxeze , apoi se concentreaza asupra senzatiilor  sale corporale , inainte de a incepe practic etapa  de sugestionare negativa  a lui in raport cu fumatul .  Hipnoza constituie una din cele mai scurte terapii  in abandonarea fumatului . Uneori este suficienta o singura sedinta . Bineinteles , reusita depinde atit de priceperea terapeutului , cit si de cit de puternica  este dorinta pacientului  de a renunta la tutun .

Plasturi

Metoda se adreseaza fumatorilor inraiti . Metoda poate fi insotita de produse  care se administreaza pe cale orala , precum guma cu nicotina . Aplicarea unui plasture intr-o zona a corpului , plasture care elibereaza treptat o anumita cantitate de nicotina  in organism , pe tot parcursul zilei . Daca sunteti un fumator mai "mic " sau "mediu " consultati-va cu farmacistul in privinta dozei care va este utila . In schim , daca sunteti "unul mare " cel mai bine ar fi sa stabiliti cu un medic dozajul adaptat( 7,14 sau 21 mg) , caci este esential de a tine in friu sevrajul . Tratamentul se intinde pe o perioada de trei luni .

Sofrologie

Se adreseaza in special fumatorilor care au un temperament mai nervos  si care doresc sa invete sa faca fata  stresului fara sa apeleze la tutun .Metoda cuprinde un ansamblu de tehnici  de relaxare , care ajuta ex-fumatorul  sa nu se reapuce in timpul sevrajului .Tratamentul vizeaza cresterea increderii  in sine a pacientului  si pozitivitatea situatiei in care se afla . Durata tratamentului depinde de cit de usor  de sugestionat  este subiectul , cit de leste se poate destinde . De regula sunt necesare  5-10 sedinte de sofrologie .

Acupunctura

Practic , oricine doreste sa se lase de fumat  poate apela la acupunctura , cu conditia sa fie suficient de motivat , deoarece aceasta metoda este destul de constringatoare . Citeva ace speciale sunt plasate in anumite zone ale fetei si ale pavilioanelor urechilor , unde sunt mentinute 20-30 minute , practic cit dureaza o sedinta . Prima sedinta consta doar in  presarea punctelor energetice ( presopunctura )  si se urmareste inca de la debut ,  eliminarea rapida a tolerantei organismului la nicotina . Majoritatea pacientilor care au urmat acest tratament  nu mai simt nevoia sau chiar au senzatii  neplacute la tigari  in urmatoarele citeva zile  care urmeaza , ca si cum s-ar apuca pentru prima data de fumat . Vin apoi sedintele efective de acupunctura , care se spatiaza , in functie de nevoile fiecaruia  si care urmaresc sa stabilizeze  si sa mareasca efectul presopuncturii . Pentru a reusi insa , e nevoie de dorinta sincera  si ferma a fumatorului  de a renunta la obiceiul nesanatos . Daca se insista in a fuma  chiar cu reactiile ce apar in urma tratamentului , organismul ajunge iar sa tolereze  si sa redevina dependent de nicotina .  Daca , dupa doua sau trei luni , efectele se lasa asteptate , renumtati , deoarece aceasta metoda nu da rezultate in cazul tuturor pacientilor .

 

 


Acest articol a fost vizitat de 927 ori