CATEGORII
Pentru Artere   
Pentru Articulatii   
Pentru Bila   
Pentru Caile respiratorii   
Pentru Cap   
Pentru Coloana vertebrala   
Pentru Colon   
Pentru Corp   
Pentru Creier   
Pentru Ficat   
Pentru Gat   
Pentru Gura   
Pentru Inima   
Pentru Intestin   
Pentru Membre inferioare   
Pentru Nas   
Pentru Ochi   
Pentru Organe genitale   
Pentru Pancreas   
Pentru Piele   
Pentru Plamani   
Pentru Prostata   
Pentru Rinichi   
Pentru Sistemul Circulator   
Pentru Sistemul Osos   
Pentru Stomac   
Pentru Tract respirator   
Pentru Ureche   
Pentru Vezica urinara   
Home » Tratamente naturiste » Entorse si luxatii » Articulatii

Primul ajutor naturist in caz de entorse si luxatii

Aplicarea unei pungi cu gheata poate reduce inflamatia , dar nu trebuie lasata prea mult deoarece poate genera degeraturi si poate afecta tesuturile .

Glezna trebuie imobilizata cu ajutorul unor atele sau cu ajutorul unui bandaj elestic.

Se pot aplica geluri naturale cu actiune linistitoare  si decongestiva

Repaosul este esential >Mersul se poate relua  fara a se forta cu sprijin ( un baston ) .

Se poate apela si  la tratamente naturiste  cum ar fi :

Masaj aromatic : aplicati cit mai repede cu putinta ulei esential de arbore de ceai , iar deasupra legati o compresa rece , In lipsa este bun si uleiul de masline .

Cataplasma contra edemului : amestecati brinza slaba  de vaca cu putin lapte , pina se obtine o pasta . Intindeti-o pe un prosop de bumbac , aplicati pe articulatia afectata  si lasati sa actioneze peste noapte .

Suplimente intaritoare  : luati flor, fiole sau pastile , dimineata la trezire . Seara se recomanda siliciu , fiole sau granule .O cura dureaza aproximativ trei saptamini .

Reduceti rigiditatea prin caldura : se practica numai dupa ce umflatura s-a retras , adica la citeva zile de la traumatism.Scufundati piciorul in ceai fierbinte de musetel  si tineti-l 5 minute . Reimprospatati des lichidul .

Recomandari de baza :

     - stati cit mai mult in pat , cu piciorul afectat putin ridicat fata de restul corpului .

     - reluati progresiv deplasarea  cu pasi mici .Tineti cont de pragul dureros care este cel mai bun indicator al gradului de refacere .

     - consultati un kinetoterapeut  si respectati recomandarile acestuia pentru a combate eficient suferinta .Incepeti programul de reeducare fizica imediat  ce durerile au scazut in intensitate .

     - daca inainte practicati un sport care solicita glezna , este bine sa-l reluati dupa o pauza de citeva luni , cind refacerea este completa .Purtati o glezniera sau o banda elastica la primele antrenamente .


Acest articol a fost vizitat de 855 ori